로고

다온테마
로그인 회원가입
  • 자유게시판
  • 자유게시판

    자유게시판

    تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک

    페이지 정보

    profile_image
    작성자 Hassie
    댓글 0건 조회 12회 작성일 24-09-02 13:15

    본문

    شناخت انواع استانداردهای ناودانی
    مزیت و ویژگی‌ ناودانی
    استفاده از انواع استانداردهای ناودانی باعث شده تا این محصول ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی داشته باشد که شامل موارد زیر هستند:

    54.jpgیکی از سوالات اساسی در حوزه مصالح فولادی ساختمانی، تفاوت بین ناودانی سبک و سنگین است. همانطور که می‌دانید ناودانی یک مقطع پروفیل باز است که از یک سطح افقی (جان) و دو سطح عمودی (بال) تشکیل شده و به قيمت ناودانی دو شکل U یا C می‌باشد که در ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. این پروفیل فولادی مستحکم، براساس فاکتورهای مختلفی همچون ابعاد، روش ساخت، جنس و وزن تقسیم‌بندی می‌شود. براساس فاکتور وزن دارای دو نوع ناودانی سبک و ناودانی سنگین است. تفاوت ناودانی سبک و سنگین در وزن آنها محدود نشده و باعث شده این دو نوع ناودانی از لحاظ کاربرد، استاندارد تولید، ابعاد و… نیز با هم تفاوت داشته باشند. آگاهی از این تفاوت‌ ناودانی سبک و سنگین به مهندسین و کارفرمایان کمک می‌کند تا محصول مد نظر خود را با اطمینان بیشتری انتخاب کنند. علاوه بر این جلوی خرید اشتباه و ضررهای مالی را تا حد زیادی می‌گیرد. قبل از آن که به مقایسه ناودانی سبک و سنگین بپردازیم، لازم است ابتدا به مشخصات و ویژگی‌های ناودانی سبک و سنگین آشنا شوید که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

    MOSHABAK.jpgناودانی ساده
    ناودانی‌های ساده در اندازه‌های گوناگون از 8 تا 16 متغیر است. ارتفاع این نوع ناودانی‌ها، از 30 میلی متر تا 400 میلی متر است و ارتفاع و ابعاد این نوع محصول، بسته به نیاز مشتری‌هاست. ناودانی‌های ساده می‌توانند به روش نورد گرم یا سرد یا با استفاده از دستگاه پرس تولید شوند. از این ناودانی در مواردی مثل ساخت پل‌های باربر، ساخت قاب و چارچوب برای دستگاه‌های صنعتی، اتاق اتومبیل و… استفاده می‌شود.

    ناودانی مشبک
    این نوع ناودانی، در واقع همان ناودانی ساده می‌باشد که یک مرحله به مراحل تولید ناودانی اضافه شده است. برای ساخت این نوع ناودانی سوراخ‌هایی روی سطح ورق آن در بال‌ها و قسمت جان ایجاد می‌شود. از این سوراخ‌ها، بتوان برای موارد لازم مثل بستن پیچ و مهره استفاده کرد. به دلیل ظاهر سوراخ شده در فرایند تولید ناودانی مشبک که شکلی شبکه ‌شبکه ایجاد می‌کند، به آن ناودانی مشبک می‌گویند. با توجه به کاربرد ناودانی مشبک، این نوع ناودانی بیشتر از ورق گالوانیزه تولید می‌شود و روش تولید آن استفاده از فرآیند تولید قيمت ناودانی به شکل پرسی می‌باشد. توجه داشته باشید وجود سوراخ‌ها در ناودانی مشبک باعث کاهش وزن آن در عین استحکام داشتن می‌شود به همین جهت از ناودانی مشبک برای تولید قفسه و سازه‌های سبک فولادی استفاده می‌شود.

    فرایند تولید ناودانی به روش نورد سرد
    فرایند تولید نورد سرد در واقع در ادامه روش نورد گرم قرار می‌گیرد. در این روش بعد از آن که مراحل قيمت ناودانی نورد گرم بر روی ناودانی انجام شد، ناودانی وارد مرحله ای با عنوان نورد سرد می‌شود تا دمای آن به آرامی ‌و آهستگی کاهش پیدا کند. این کاهش تدریجی دما باعث می‌شود که کنترل بیشتری بر روی ابعاد ناودانی وجود داشته باشد و ناودانی در سایزهای دقیق تری تولید می‌شود. همچنین طولانی بودن مراحل تولید نور سرد باعث می‌شود، خواص مکانیکی و کیفیت سطحی بسیار مطلوبی نسبت به سایر ناودانی‌ها داشته باشد. درکل می‌توان گفت با توجه به این که در این روش زمان بیشتری برای انجام عملیات در نظر گرفته می‌شود، کیفیت ناودانی‌هایی که از این طریق تولید می‌شود به مراتب بالاتر از ناودانی‌های نورد گرم است. همچنین لازم است بدانید در روش نورد سرد در فرایند تولید نادوانی، مقاطع را از ورق‌هایی می‌سازند که امکان تولید آن‌ها در خطوط نورد گرم وجود ندارد0

    댓글목록

    등록된 댓글이 없습니다.